
Compania Apple a recunoscut recent ca unul dintre service-urile sale din SUA este responsabil pentru peste 1600 de apeluri false facute catre serviciul de urgenta 911. Vorbim despre un numar imens de apeluri telefonice facute de catre telefoanele iPhone reparate in acest service al companiei Apple in decursul a 4 luni de zile, zeci de apeluri fiind inregistrate zilnic.
Politia a cam inceput sa se sature de aceste apeluri telefonice false deoarece timpul operatorilor este ocupat cu apeluri care nu au la baza o urgenta reala, ci doar greseli. Totul a inceput de cat Apple a implementat o functie SOS pentru iPhone si Apple Watch, aceasta permitand apelarea serviciilor de urgenta prin apasarea indelunga a unuia, sau a doua butoane.
Apelurile false la 911 au inceput in octombrie, la scurt timp dupa ce Apple a lansat iOS 11, atunci ajungand cel mai probabil in service si primele iPhone-uri cu aceasta actualizare instalata. Era de asteptat ca acest lucru sa se intample din moment ce Apple a implementat aceasta schimbare, dar probabil ca nu de la tehnicienii din service-urile sale.
Apple recunoaste problema si sustine ca o va rezolva pentru a nu mai deranja operatorii serviciului de urgenta 911, dar e greude spus cum ar putea sa faca asta. Compania americana ar trebui sa isi instruiasca mai bine angajatii sa nu declanseze sistemul SOS al telefoanelor, deoarece altfel nu prea are cum sa blocheze aceste apeluri false catre sistem.